قدس ‌آنلاین - ایلام: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: در ۲۸۰ مسجد استان ایلام، کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارد.

فعالیت ۲۸۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور با حضور در دفتر سرپرستی روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین در استان ایلام با بیان اینکه روزنامه قدس تنها نشریه ای است که به آستان قدس رضوی ارتباط دارد، اظهارداشت: در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام رئیسی نگاه ویژه ای به نقاط محروم ابراز داشتند و ایشان بیان کردند که فعالیت های فرهنگی آستان قدس را باید علاوه بر داخل کشور در خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز گسترش یابند.

وی با اشاره به اینکه 480 باب مسجد در استان ایلام بعنوان پایگاه های مذهبی – فرهنگی وجود دارد، افزود: در 280 مسجد استان، دفتر کانون های فرهنگی هنری مساجد برای انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی فعال هستند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام به عمده فعالیت این دبیرخانه در روستاها و مناطق محروم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این دبیرخانه در مناطقی که دیگر دستگاه های فرهنگی فعالیت کمتری دارند، حضور بیشتری داشته تا خلأهای فرهنگی این مناطق را با حضور در مساجد و جذب جوانان و نوجوانان پر کنند.

حجت الاسلام علی چراغی پور همچنین به برگزاری دوره های آموزشی مختلف در کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و بیان داشت: دوره حجاب و عفاف، مبارزه با فرقه های نوظهور، دوره های قرآن و عترت، محافل مختلف با موضوعات دینی و فرهنگی، برگزاری سبک زندگی اسلامی و ... عمده ترین فعالیت های این دبیرخانه در مساجد استان ایلام است.

وی از ورود دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در موضوع شعار امسال خبرداد و تصریح کرد: این دبیرخانه در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اقدام به ایجاد کارگاه های تولید فرش در سطح شهر ایلام و دیگر نقاط استان، با هماهنگی و تفاهم و تعامل با شرکت فرش ایران کرده است که در این طرح تعدادی از بانوان با حضور در این کارگاه ها، مشغول به کار شده اند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام با سپاس ویژه از مجموعه روزنامه قدس و دفتر سرپرستی این روزنامه در استان ایلام در راستای گسترش فرهنگ ناب رضوی و علوم و معارف اسلامی، یادآور شد: این رسانه وزین در ایام مختلف سال خصوصاً در دهه کرامت فعالیت چشمگیری داشته و این دبیرخانه آمادگی دارد که با همکاری و مشارکت آستان قدس رضوی همایشی با موضوع « نماز و رسانه » برگزار نماید.

سرپرست روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین در استان ایلام نیز در این دیدار با تشکر از فعالیت های فراگیر دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و با بیان اینکه این دبیرخانه با مدیریت حجت الاسلام چراغی پور در سال های اخیر در مساجد و در بین جوانان حضور فعالی داشته است، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مساجد بعنوان پایگاه فرهنگی که بسیاری از فعالیت های مردمی در آن انجام شده، توانسته است جوانان بسیاری را به خود جذب کرده و این دبیرخانه می تواند با مشارکت بیشتر و بهتر، زمینه حضور قشر جوان را در مساجد و فعالیت های مذهبی فرهنگی بیشتر کند.

غلامرضا محمدمرادی با تأکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با فعالیت خود در مقابل شبیخون های فرهنگی قد علم کنند، اظهارداشت: متأسفانه جوانان و نوجوانان در تیررس تهاجم فرهنگی قرار گرفته و فعالیت های این کانون ها می تواند جوانان را از این گرداب ها خارج کرده و از طریق این مراکز فرهنگی مذهبی می شود جوانان غیور، مؤمن، متدین و ولایتمدار را تربیت نمود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم که فعالیت های این کانون در تربیت جوانان و نوجوانان منجر به نتیجه شود، افزود: فعالیت های این کانون ها بایستی جامعه محور باشد و جوانان و نوجوانانی که در این راستا فعالیت بیشتر دارند به جامعه معرفی و تشویق شوند و در صورتی که افراد بیشتری با این فعالیت ها ارتباط داشته باشند، می توان امیدوار بود که جوانان بیشتری جذب این کانون ها شده و از دامی که غربی ها با تهاجم فرهنگی برای جوانان پهن کرده، آنان را نجات داد.

سرپرست روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین در استان ایلام با اشاره به بیش از یک دهه فعالیت این دفتر در استان ایلام، ادامه داد: این دفتر از ابتدای فعالیت خود تاکنون در راستای مسائل فرهنگی اقدامات متعددی را انجام داده و در راستای تنویر افکار عمومی، موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همواره پیشگام بوده و توانسته رسالت خطیر خود را بخوبی انجام دهد.

غلامرضا محمدمرادی با اشاره به اینکه رسانه ها باید واقعیات جامعه را منعکس کنند، خاطرنشان ساخت: این نشریه همواره زبان گویای مردم بوده و تا آنجا که توانسته مشکلات مختلف جامعه و مردم همچون مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... را بیان کرده و به گوش مسئولان رسانده است.

* آستان قدس رضوی، مهران« دروازه عتبات عالیات » را مورد توجه قرار دهد

وی همچنین به درگذشت آیت اله واعظ طبسی در آخرین روزهای سال 94 اشاره کرد و افزود: پس از رحلت ایشان، حجت الاسلام رئیسی که بزرگ شده مکتب اسلام و ولایت است، مسئولیت خطیر تولیت آستان قدس رضوی را عهده دار شده و امیدواریم که ایشان به استان صدرصد شیعی ایلام که دروازه عتبات عالیات است، توجه ویژه ای داشته باشند.

سرپرست روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین در استان ایلام با بیان اینکه هر ساله در ایام اربعین حسینی، جمع کثیری از زائران عتبات عالیات به استان ایلام سفر می کنند، یادآور شد: آستان قدس رضوی می تواند در ایام اربعین حسینی بهترین خدمات را به زائران ارائه دهد و از آنجا که زائران عراقی برای زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) از طریق استان ایلام به مشهد مقدس مشرف می شوند، آستان مقدس رضوی می تواند در این استان و در مرز مهران به زائران خدمات فرهنگی متعددی ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.